Voor de accommodatie van alle rijders en de meeste mediamensen en vrijwilligers zijn ruim 1400 tentjes opgezet. Allemaal voorzien van een matras. Het terrein wordt continu schoongehouden door tientallen medewerkers die dag in dag uit gemotiveerd en vriendelijk hun werk blijven doen. De vriendelijkheid van iedereen is trouwens opvallend. Alle ruim zevenhonderd medewerkers zijn behulpzaam, vriendelijk en zeer gedreven in hun taak. Zelf op de meeste afgelegen post midden in de bergen worden ook de laatste teams netjes met een glimlach de juiste kant opgestuurd.
Vanuit de organisatie wordt er elke dag voor ontbijt en diner gezorgd. In een grote tent met podium staan in vier hoeken tientallen medewerkers het eten op te scheppen. Ook hier wordt alles continu schoon gehouden. Overdag kan je overal op het terrein terecht voor heerlijke hapjes, maaltijden en dranken. Eten kan je eigenlijk niet genoeg tijdens zo'n evenement en de lage prijs zal geen belemmering zijn om nog een extra pannenkoek of hamburger te kopen.
Er is een compleet riders hospital ingericht. Daarnaast staan er een groot aantal mensen klaar om te masseren. Naast het lichamelijk ongemak wordt er ook aan technische problemen gewerkt. Als er iets mis is met de fiets dan hoeft deze alleen maar afgegeven te worden bij de technische mensen en het probleem wordt opgelost. Direct na de finish wordt de fiets trouwens meteen uit je handen genomen om volledig te worden gereinigd. Als hij weer glimmend klaar staat krijg je zelfs een sms bericht!
Goeie verslagen mannen, leuk om te lezen, ga zo door en veel succes nog!
BeantwoordenVerwijderenWard
Bas & Peter,
BeantwoordenVerwijderenLeuk jullie relaas te lezen. Deze staat nog hoog op mijn lijstje! Succes nog de komende dagen.
Mocht je ze tegenkomen: doe de groeten aan Willem & Patrick (Team Kaptein) en Huub & Jan (Philips Roozendaal).
Juro
Oxyin MTB Racing Team (voormalig Recidaq)
Hoi Boys,
BeantwoordenVerwijderenMet drie lekke banden = 3 x 10 minuten van je eindtijd af en je had met gemak bij de eerste 300 gestaan! Balen dat dat juist nu moest gebeuren in de tijdrit. Toch maar even nieuwe tubeless set laten monteren want dat draagt zeker bij aan het lage aantal lekken tot nu toe. Misschien was er bij lek nummer 2 toch nog een doorntje achtergebleven in de band ;-)
Overigens: knap stukje journalistiek werk met het stukje 'achter de schermen'. Je begint je aardig in je journalisten-rol thuis te voelen!
Keep on rocking tomorrow!
Gerko