En het was volkomen terecht dat onze Cape-rijders hem toch een beetje begonnen te knijpen want om nu op een brandnieuwe fiets zo'n zware wedstrijd te gaan rijden, dat is nou ook niet het toonbeeld van een ideale voorbereiding. We hadden het allemaal zo goed bedacht en zo ruim gepland, toch?
Juichstemming dus op de redactieburelen, maar helaas blijkt die van korte duur. Na een vermoeiend dagje achter het stuur (400 km rijden om twee fietsen op te halen), blijkt de ene fiets (brandnieuw!) een kromme remschijf te hebben en een niet-werkende remcilinder. Op zich geen probleem want we hebben nog een testfiets van hetzelfde merk staan met gelukkig dezelfde remmen dus die zouden we wel even overzetten... blijkt de remleiding voor de achterrem te kort! Hoe verzin je het! Size matters! Framemaat M en L hebben dus echt verschillende leidingen!...Gelukkig zijn we heel creatief vandaag en lukt het toch om alles passend te krijgen maar hoe we dat gedaan hebben, blijft het geheim van de smid. De andere bike blijkt een iets andere afmontage te hebben dan de officiële specificaties aangeven en dan blijkt ineens dat het monteren van tubeless banden niet gaat (bijna een must voor de Cape Epic). Maar ook daar vinden we een oplossing met behulp van onze vrienden van Schwalbe. Nog nooit zo blij geweest dat we een extra set Double Defence Nobby's van jullie kregen!!
Zo blijf je bezig en als je dan ook nog eens in de stromende regen en met 'kouwe klauwe' onder een afdakje moet gaan sleutelen, dan weet je dat het 'one of these days' is, waarin ene Murphy zich van zijn actieve zijde toont. En alsof het nog niet genoeg is, belt collega Bas even later vanuit het ziekenhuis dat hij noodgedwongen iets later komt om de fietsen te halen omdat een van zijn kinderen even te graag zelf pannenkoeken wilde bakken en daarbij een brandwond oploopt. Gelukkig valt het mee... Zit er toch nog iets mee vandaag!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten